SketchUp

Další kategorie:


Sketchup návod 9.díl – Match Photo, práce s fotogrammetrií

Napadlo vás někdy, jaké by to bylo vytvořit model či vizualizaci přímo z fotografie? Pokud ano, jistě vás potěší, že SketchUp přesně něco takového umožňuje. Pokud máte vhodnou fotografii, snadno si můžete udělat představu, jak bude vypadat přístavba ke stávajícímu objektu. Pomyslnou třešničkou na dortu je tvořit textury z fotografií nebo nahrání modelu na Google Earth. O… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 28.3.2016, Autor: Lukáš

SketchUp plugin: Tree Maker

Dnes si představíme další z řady zajímavých doplňků pro SketchUp. Řeč bude o pluginu Tree Maker ve verzi 1.10, který dovede vytvářet stromy, keře, květiny i travnaté plochy. To vše z předem připravených šablon. Podíváme se tedy, jaké má plugin výhody oproti modelům z 3D Warehouse a jak kvalitní výstupy můžeme očekávat. Oproti online dostupným modelům… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 26.3.2016, Autor: Lukáš

Sketchup návod 8.díl – Jednotky, scény a práce s vrstvami

Po minulém dílu o stylech jsem se rozhodl sepsat něco málo o dalších zajímavých pomůckách. Dnes se podíváme na modelování trochu více z praktického hlediska a řekneme si, jak využívat jednotky. Podíváme se na scény a budeme je využívat tak, jak to většina lidí nedělá. Nebudou chybět ani základy práce s vrstvami. Dnešní díl jsem… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: , Autor: Lukáš

Sketchup návod 7.díl – Tvorba vizualizace pomocí stylů

Z předchozích dílů si už pravděpodobně každý uživatel udělal svou představu o tom, jak SketchUp funguje. Dnes jsem se proto rozhodl trochu zvolnit a ukázat vám, jakým způsobem můžete svá díla prezentovat někomu jinému. Osobně SketchUp považuji za výborný modelovací nástroj, ale selhává, pokud jde o reprezentativní vzhled a grafickou stránku. Naštěstí existuje mnoho postupů,… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 18.3.2016, Autor: Lukáš


Sketchup návod 6.díl – Posouvání, rotace a měřítko

V dnešním dílu si představíme další užitečné nástroje z Large Tool setu. V předchozích článcích jsem se zabýval nástroji pro vytahování a členění do skupin. Dnes na předchozí kapitolu navážeme a bude řeč o posouvání, kopírování, rotaci a úpravě měřítka modelu. Když je řeč o kopírování, každého určitě napadnou známé klávesové zkratky Ctrl + C… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 16.3.2016, Autor: Lukáš

SketchUp plugin: Section Cut Face

Při řezání modelem ve SketchUpu se odhalují duté prostory zdí a stropů. To není úplně fajn, pokud chceme prezentovat pěkné a čisté řezy. Dnes si ukážeme způsob jak tyto elementy jednoduše začernit. Jako jednu z možností uvádím také plugin Section Cut Face, který si představíme hned po několika manuálních variantách. Existuje několik metod: Nástroj Layout V… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 15.3.2016, Autor: Lukáš

Sketchup návod 5.díl – Skupiny a komponenty

Při tvorbě rozsáhlejších nebo složitějších modelů je nutné ve SketchUpu dodržovat jistou organizaci. Většina tvůrců proto využívá svůj vlastní systém skupin a komponent, protože jim to umožňuje lépe a efektivněji pracovat. Skupiny a komponenty však nejsou jen výmyslem pro puntičkáře. Díky některým vlastnostem SketchUpu je totiž tvorba skupin nepostradatelnou součástí modelování. Model na levé straně je na… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 10.3.2016, Autor: Lukáš


Sketchup návod 4.díl – Push/Pull, Follow Me

V dnešní lekci si představíme dva nejsilnější nástroje, kterými SketchUp disponuje. S jejich pomocí a trochou představivosti vymodelujete prakticky vše, co budete potřebovat. Push/Pull je patrně nejdůležitější součástí SketchUpu. Zjednodušeně řečeno – s jeho pomocí snadno přidáte plochám třetí rozměr pomocí vytažení. Každou plochu lze vytáhnout vždy dvěma směry – tedy i záporně. Kromě ručního… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: , Autor: Lukáš