SketchUp návod

Další kategorie:


Sketchup návod 9.díl – Match Photo, práce s fotogrammetrií

Napadlo vás někdy, jaké by to bylo vytvořit model či vizualizaci přímo z fotografie? Pokud ano, jistě vás potěší, že SketchUp přesně něco takového umožňuje. Pokud máte vhodnou fotografii, snadno si můžete udělat představu, jak bude vypadat přístavba ke stávajícímu objektu. Pomyslnou třešničkou na dortu je tvořit textury z fotografií nebo nahrání modelu na Google Earth. O… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 28.3.2016, Autor: Lukáš

Sketchup návod 8.díl – Jednotky, scény a práce s vrstvami

Po minulém dílu o stylech jsem se rozhodl sepsat něco málo o dalších zajímavých pomůckách. Dnes se podíváme na modelování trochu více z praktického hlediska a řekneme si, jak využívat jednotky. Podíváme se na scény a budeme je využívat tak, jak to většina lidí nedělá. Nebudou chybět ani základy práce s vrstvami. Dnešní díl jsem… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 26.3.2016, Autor: Lukáš

Sketchup návod 7.díl – Tvorba vizualizace pomocí stylů

Z předchozích dílů si už pravděpodobně každý uživatel udělal svou představu o tom, jak SketchUp funguje. Dnes jsem se proto rozhodl trochu zvolnit a ukázat vám, jakým způsobem můžete svá díla prezentovat někomu jinému. Osobně SketchUp považuji za výborný modelovací nástroj, ale selhává, pokud jde o reprezentativní vzhled a grafickou stránku. Naštěstí existuje mnoho postupů,… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 18.3.2016, Autor: Lukáš

Sketchup návod 6.díl – Posouvání, rotace a měřítko

V dnešním dílu si představíme další užitečné nástroje z Large Tool setu. V předchozích článcích jsem se zabýval nástroji pro vytahování a členění do skupin. Dnes na předchozí kapitolu navážeme a bude řeč o posouvání, kopírování, rotaci a úpravě měřítka modelu. Když je řeč o kopírování, každého určitě napadnou známé klávesové zkratky Ctrl + C… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 16.3.2016, Autor: Lukáš


Sketchup návod 5.díl – Skupiny a komponenty

Při tvorbě rozsáhlejších nebo složitějších modelů je nutné ve SketchUpu dodržovat jistou organizaci. Většina tvůrců proto využívá svůj vlastní systém skupin a komponent, protože jim to umožňuje lépe a efektivněji pracovat. Skupiny a komponenty však nejsou jen výmyslem pro puntičkáře. Díky některým vlastnostem SketchUpu je totiž tvorba skupin nepostradatelnou součástí modelování. Model na levé straně je na… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 10.3.2016, Autor: Lukáš

Sketchup návod 4.díl – Push/Pull, Follow Me

V dnešní lekci si představíme dva nejsilnější nástroje, kterými SketchUp disponuje. S jejich pomocí a trochou představivosti vymodelujete prakticky vše, co budete potřebovat. Push/Pull je patrně nejdůležitější součástí SketchUpu. Zjednodušeně řečeno – s jeho pomocí snadno přidáte plochám třetí rozměr pomocí vytažení. Každou plochu lze vytáhnout vždy dvěma směry – tedy i záporně. Kromě ručního… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: , Autor: Lukáš

Sketchup návod 3.díl – Uživatelské prostředí a ovládání

SketchUp je jedním z uživatelsky nejvíce přívětivých programů na světě. Tento fakt se projevuje i na uživatelském prostředí. Při prvním spuštění však vidíme pouze osový kříž a štíhlý panel Getting Started s hrstkou základních nástrojů na levé straně. První dojem je možná trochu zkreslující. Dnes bych vám chtěl alespoň trochu přiblížit, co všechno SketchUp umí. Panel nástrojů… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 16.1.2016, Autor: Lukáš


Sketchup návod 2.díl – Vlastnosti modelu

Představte si, že byste v reálném světě chtěli vymodelovat jednoduchou krychli. Máte v podstatě dvě možnosti. Můžete vzít kus dřeva a pomocí několika nástrojů materiál opracovat, nebo si můžete narýsovat jednoduchý síťový model z papíru a krychli z něj slepit. Z venku jsou oba modely na první pohled kompaktní, ale zkuste je rozříznout. Z dřevěné… Pokračovat ve čtení.

Publikováno: 1.12.2013, Autor: Lukáš