Prolnutí efektů v Artlantisu


Dnes bych vám rád ukázal jednoduchý princip, kterým dovedete jednoduše vylepšit téměř každou vizualizaci. Výsledkem dnešní práce bude jednoduché prolnutí efektů v Artlantisu. Vytvoříme si 2 vizualizace s identickou kamerou a poté je ve Photoshopu spojíme.

Ačkoliv by šlo jistě vytvořit mnoho kreativních variant, já dnes ukážu tu nejjednodušší, kterou při své tvorbě využije snad každý. Vizualizaci zvýrazníme o jednoduché okraje.

pred-po-hrany-artlantis

Při prohlížení vizualizací neustále narážím na 2 extrémy.

  • lidé se snaží renderem vytvořit něco hodně blízkého realitě
  • lidé jdou za hranice reality, přidávají efekty, přehánějí

Dnes se zařadíme do té druhé skupiny, protože budeme zdůrazňovat hrany, které nejsou v reálném světě vidět. Něco takového však nemusí být nutně na škodu. Obě skupiny lidí mohou vytvořit kvalitní prezentace.

Příklady

Prolnutí síťového modelu a renderu se může hodit i v jiných situacích. Například pokud chcete spojit renderovaný a AutoCADový pohled.

severni-pohled

A nebo pokud chcete trochu oživit výsledné vizualizace.

interier-kostela

interier-kavarny

interier-vstup

Postup v Artlantisu

Postup je velmi jednoduchý, ale zdlouhavý, protože musíme renderovat hned 2x.

  • Nejdříve vytvoříme normální otexturovaný render tak, jak jsme zvyklí.
  • Druhý render bude síťový. Artlantis však bude znovu renderovat všechny textury a síťový model vytvoří až v postprocesu. Před zahájením druhého renderování je vhodné upravit všechny plochy, které se dlouho počítají – jako sklo nebo voda – na jednoduché materiály. Neměňte polohu kamery, oba rendery budeme později skládat na sebe ve Photoshopu.
  • Jak tedy na síťový model? Přepneme se do karty Perspectives a v záložce Camera vybereme prostřední tlačítko.
  • Na kartě Post Process se přesuneme do kategorie Edge and Pastels, kde v rohu zvolíme zaškrtnutí a hodnoty podle obrázku níže. Pak už jen stačí potvrdit a vyrenderovat druhý obrázek.

artlantis-camera

edge-and-pastel-artlantis

Pokud si zkusíte pohrát s jednotlivými parametry Post Processu, mohou vzniknout docela zajímavé obrázky, které lze později kombinovat s originálním renderem podobně jako se síťovým modelem. Právě tady se nabízí prostor pro vaši kreativitu.

Možná někdo bude namítat, proč se vůbec zdržovat s druhou vizualizací a neudělat hrany už jako součást prvního renderu. Je to proto, že podrobnější části modelu se mohou proměnit ve shluky čar. Ve Photoshopu se nabízí možnost vymazání, nebo regulace průhlednosti. Navíc i tak banální věc jako šedou čáru můžete udělat dvěma způsoby. Buď ji prostě nakreslíte jako šedou. Nebo o trochu lépe – jako černou s 50% průhledností na detaily výchozího modelu, což vždy vypadá lépe a profesionálněji.

Postup ve Photoshopu

Nyní stačí vše dokončit ve Photoshopu. Na obrázku s hranami zvolíme v menu: Select – Color Range a klikneme na bílou barvu. Čím větší hodnotu zvolíte na liště Fuzziness, tím více odstraníme přechodové šedé barvy z okrajů a výsledné hrany tak budou tenčí.

fuzzines-photoshop-hrany

Nyní stačí odmazat bílé plochy, stisknout Ctrl + A, Ctrl + C a čáry přesunout do nové vrstvy otexturovaného renderu.

Obrázky vložte tak, aby pasovaly přes sebe. Klikněte pravým tlačítkem na hladinu síťového obrázku a zvolte Blending Options a vlevo Color Overlay, kde změníte barvu na černou. A je hotovo, teď už si stačí jen pohrát s průhledností, dokud nebude výsledek podle vašich představ.

hrany-finalni-vizualizace


Učíte se rádi nové věci? Zkuste online kurzy VímVíc.

Zanechat komentář:

Buď první, kdo článek okomentuje!

avatar
wpDiscuz