Artlantis návod 2.díl – Příprava modelu


Příprava modelu pro Artlantis

V úvodním dílu jsem hodně vychvaloval intuitivní ovládání Artlantisu. Také jsem mluvil o tom, že existují jisté hranice v úrovni kvality. Dnes bych rád navázal na tato dvě tvrzení a podíváme se, co je možné s Artlantisem reálně dělat. Jako příklad jsem použil jednu z mých starších prací – návrh interiéru kostela.

Artlantis je opravdu vynikající program, co se týče názornosti. Po celou dobu modelování můžete vidět váš model uvnitř náhledového okna. Můžete měnit směr světla, jeho intenzitu či barvu a výsledek máte rovnou na očích. Ještě snadnější je práce s texturami, které přetahujete přímo do modelu na prvky konkrétních barev.

kostel-sketchup

Obrázek výše má do reality hodně daleko. Určitě vám neunikla zvláštní kombinace barev typická právě pro SketchUp. V přípravě modelu je důležité si uvědomit, že každá barva bude v Artlantisu reprezentovat určitý materiál. Pokud na oranžové plochy umístíme texturu dřeva, změníme všechny tyto plochy na dřevěné. V modelu by měl být proto takový počet barev, kolik chceme mít unikátních materiálů.

Textury a obrázky ve SketchUpu doporučuji používat v malém množství. Při otevření modelu v Artlantisu se každá textura a obrázek importuje spolu s modelem. Pokud používáte hodně modelů z 3D Warehouse, může jít o obrovské množství obrázků – klidně i v řádu stovek.  To většinou znamená pěkný nepořádek v souborech. S barvami takový problém není.

Takto vypadá závěrečný výstup předchozího modelu. Jak vidíte práce se SketchUp je většinou jen hra se základními tvary a ani na výsledné vizualizaci není nic složitého. Až na světla a pár dekorací jsem vše modeloval sám.

plachta 1

K základnímu renderu jsem přidal také okraje. Jak na to se dozvíte v článku prolnutí efektů v Artlantisu, kde naleznete také spoustu dalších obrázků reálných výstupů, kterých se mi podařilo dosáhnout.

Ukázka výstupů

Vizualizace jsou prakticky tím jediným, co Artlantis umí. Nicméně díky možnosti řezů a orto pohledů s trochou šikovnosti zvládnete i mnohem více. Renderované pohledy, řezy, půdorysy, situace. Prakticky lze říct, že s detailním modelem můžete zapnout Artlantis a ten většinu práce odvede za vás. Vyplatí se však věnovat alespoň trochu času postrenderovacím úpravám.

Uživatelé SketchUpu jistě ví, že velice problematickou součástí prezentace jsou řezy i půdorysy.  To jsou totiž situace, kdy se ukáže, že některé z komponent jsou duté. V postrenderingu je vhodné právě tyto prvky zamalovat černou barvou v některém z grafických editorů. Pár podobných obrázků jsem si připravil i na závěr dnešního dílu.

priklad-hrany-kostel

kostel-render-pudorys

kostel-rez-render

Podobné obrázky můžete vytvářet také, není na tom nic složitého. Příště se podíváme jak na to a vytvoříme první vizualizaci.

 


Učíte se rádi nové věci? Zkuste online kurzy VímVíc.

Zanechat komentář:

Buď první, kdo článek okomentuje!

avatar
wpDiscuz